Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » tarcze hamulcowe » 604-30-3580 sakura

Tarcza hamulcowa 604-30-3580 SAKURA

604-30-3580 Tarcza hamulcowa SAKURA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

604-30-3580

producent:

SAKURA

Strona zabudowy Oś przednia
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 18
Wysokość [mm] 45
Średnica otworu centrującego [mm] 55
Numer seryjny S6043580
średnica zewnętrzna [mm] 235
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
nr EAN 5901159066846


opis e-autoparts.pl:
Cena dotyczy 1 sztuki tarczy hamulcowej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa 604-30-3580 SAKURA

numery OEM:
MAZDA      NA01-33-25X
MAZDA      NA01-33-25XA
MAZDA      NA01-33-25XC
zamienniki:
186449
brak
VALEO
J3303042
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
142.868
brak
Car S.p.A (InterCar)
BS3960
brak
FTE automotive GmbH
52018
brak
PAGID
DRF497
brak
FERODO
D2206
brak
ROULUNDS BRAKING
203223
brak
NK
370.3066.00
brak
ZIMMERMANN
370.3066.50
brak
ZIMMERMANN

Zastosowanie Tarcza hamulcowa 604-30-3580 SAKURA w samochodach:

Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa 604-30-3580 SAKURA:

Rafał, Straszęcin
2020-11-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2020-10-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marcin, Olsztyn
2022-03-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2020-10-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Tarcze hamulcowe

 

Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
 

Właściwości techniczne i typy tarcz
 

Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.

W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:

  • perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,

  • pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,

  • ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.

Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.


Eksploatacja i wymiana
 

Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
 

Oferta w sklepie E-autoparts.pl
 

W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.