Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 2005113 sasic

Sworzeń wahacza 2005113 SASIC

2005113 Sworzeń wahacza SASIC
sasic 2005113
Sworzeń wahacza 2005113
49.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 3 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2005113

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy na dole
Średnica przegubu [mm] 16
dla numeru OE 364043
nr EAN 3660872305183

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 2005113 SASIC

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (średnica stożka 16mm) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, XSARA, XSARA/HATCHBACK, XSARA/KOMBI, ZX, PEUGEOT PARTNER 1.1-Electric 03.91-12.15
numery OEM:
CITROËN      364038
CITROËN      364039
CITROËN      364042
CITROËN      364043
CITROËN      96025445
CITROËN      96087507
PEUGEOT      364038
PEUGEOT      364039
PEUGEOT      364042
PEUGEOT      364043

Zastosowanie Sworzeń wahacza 2005113 SASIC w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.