Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 2150028 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 2150028 SASIC

2150028 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2150028

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

2150028

producent:

SASIC

Średnica [mm] 140
Średnica [mm] 160
Ilość żeber 4
Ilość żeber 6
dla numeru OE 9677608180
nr EAN 3660872425058

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2150028 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4, 6) pasuje do: CITROEN JUMPER II, FIAT DUCATO, FORD TOURNEO CUSTOM V362, TRANSIT, TRANSIT CUSTOM V362, TRANSIT TOURNEO, PEUGEOT BOXER 2.2D 04.06-

Koło pasowe, wał korbowy 2150028 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 2150028 producenta SASIC

PEUGEOT

0515S9, 0515T1, 9677608180

CITROËN

0515S9, 0515T1, 9677608180

FORD

1386188, 1539837, 1723700

numery OEM:
CITROËN      0515S9
CITROËN      0515T1
CITROËN      9677608180
FORD      1386188
FORD      1539837
FORD      1723700
PEUGEOT      0515S9
PEUGEOT      0515T1
PEUGEOT      9677608180

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2150028 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.