Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Bmw 7 (E65, E66, E67) 760 i, Li (2003.01-2008.08) 445km » 2154021 sasic
wybrany samochód: 
Bmw 7 (e65, E66, E67) 760 I, Li (2003.01-2008.08) 445km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 2154021 SASIC

2154021 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2154021

    Ocena:
numer części:

2154021

dostawca:

SASIC

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]151
Ilość żeber7
dla numeru OE8200805671
nr EAN3660872434753
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2154021 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 7) pasuje do: OPEL MOVANO B, RENAULT MASTER III 2.3D/Electric 02.10-
numery OEM:
OPEL      4420381
RENAULT      8200805671
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2154021 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.