Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 2156013 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 2156013 SASIC

2156013 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156013
Koło pasowe, wał korbowy 2156013
2156013
sasic 2156013 Koło pasowe, wał korbowy
208.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

2156013

producent:

SASIC

Średnica [mm] 142,5
Ilość żeber 5
dla numeru OE 5614425
nr EAN 3660872391384

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156013 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 5) pasuje do: OPEL ASTRA G, ASTRA G CLASSIC, ASTRA G/KOMBI, CORSA C, MERIVA A, SIGNUM, TIGRA, VECTRA C, VECTRA C GTS, ZAFIRA A, ZAFIRA B 1.4-1.8 02.98-04.15

Koło pasowe, wał korbowy 2156013 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 2156013 producenta SASIC

OPEL

5614425

numery OEM:
OPEL      5614425

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156013 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.