Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 2156071 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 2156071 SASIC

2156071 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 2156071
Koło pasowe, wał korbowy 2156071
2156071
sasic 2156071 Koło pasowe, wał korbowy
Koło pasowe, wał korbowy 2156071 sasic
Koło pasowe, wał korbowy 2156071 sasic

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

2156071

producent:

SASIC

Średnica [mm] 145
Ilość żeber 6
dla numeru OE 1347037020
nr EAN 3660872445711

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156071 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: TOYOTA ALLION II, AURIS, AVENSIS, C-HR, COROLLA, ISIS, PREMIO, PRIUS, PRIUS PLUS, RAV 4 III, VERSO, YARIS 1.3-2.0 11.06-
numery OEM:
TOYOTA      1347037020
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156071 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.