Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 2156077 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 2156077 SASIC

2156077 Koło pasowe, wał korbowy SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

2156077

producent:

SASIC

Średnica [mm] 138,5
Ilość żeber 6
dla numeru OE 06H105243K
nr EAN 3660872449528

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 2156077 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: AUDI A1, A3, A4 ALLROAD B8, A4 ALLROAD B9, A4 B8, A4 B9, A5, A6 C7, A8 D4, Q2, Q3, Q5, Q7, TT, CUPRA ATECA, SEAT ALHAMBRA 1.8-2.0H 09.04-
numery OEM:
AUDI      06H105243C
AUDI      06H105243F
AUDI      06H105243G
AUDI      06H105243K
SEAT      06H105243C
SEAT      06H105243F
SEAT      06H105243G
SEAT      06H105243K
SKODA      06H105243C
SKODA      06H105243F
SKODA      06H105243G
SKODA      06H105243K
VOLKSWAGEN      06H105243C
VOLKSWAGEN      06H105243F
VOLKSWAGEN      06H105243G
VOLKSWAGEN      06H105243K
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 2156077 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.