Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 4000701 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 4000701 SASIC

4000701 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 4000701
Koło pasowe, wał korbowy 4000701
4000701
sasic 4000701 Koło pasowe, wał korbowy

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

4000701

producent:

SASIC

Średnica [mm] 132
Ilość żeber 6
dla numeru OE 8200545437
nr EAN 3660872343512

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 4000701 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: RENAULT 11, 19 I, 19 II, 9, CLIO I, CLIO II, CLIO II/HATCHBACK, KANGOO, KANGOO EXPRESS, MEGANE I, MEGANE I CLASSIC 1.6D/1.9D 10.82-
numery OEM:
RENAULT      7700112999
RENAULT      7700864763
RENAULT      8200386445
RENAULT      8200545437

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 4000701 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.