Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 4000702 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 4000702 SASIC

4000702 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 4000702
Koło pasowe, wał korbowy 4000702
4000702
sasic 4000702 Koło pasowe, wał korbowy
Koło pasowe, wał korbowy 4000702 sasic
Koło pasowe, wał korbowy 4000702 sasic

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

4000702

producent:

SASIC

dla numeru OE 7700853470
nr EAN 3660872343529

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 4000702 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 2) pasuje do: RENAULT 20, 21, 25, ESPACE II 2.1D 10.80-10.96
numery OEM:
RENAULT      7700853470

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 4000702 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.