Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 5354008 sasic

Wysprzęglik centralny sprzęgła 5354008 SASIC

5354008 Wysprzęglik centralny sprzęgła SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

5354008

producent:

SASIC

Średnica [mm] 26
Specyfikacja Connecteur male
dla numeru OE 306206299R
nr EAN 3660872440020

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 5354008 SASIC

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: MERCEDES CITAN (MPV), CITAN/MINIVAN (W415), DACIA DUSTER, NISSAN CUBE, JUKE, NOTE, QASHQAI I, QASHQAI II, QASHQAI III, TIIDA, X-TRAIL 1.2-2.5 08.03-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      4152500115
NISSAN      3062000Q0H
NISSAN      306A0JA60A
NISSAN      306A0JA60B
NISSAN      306A0JA60C
NISSAN      3215000QAA
NISSAN      3215000QAB
NISSAN      3215000QAC
NISSAN      3215000QAD
RENAULT      306201473R
RENAULT      306206299R
RENAULT      306A0JA60B
RENAULT      8000805652
RENAULT      8200213679
RENAULT      8200697568
RENAULT      8200746616
RENAULT      8200756873
RENAULT      8200764616
RENAULT      8200764617
RENAULT      8200805655
RENAULT      8200842575
RENAULT      8200842578
RENAULT      8200842652
DACIA      306201473R
DACIA      306206299R
DACIA      8200213679
DACIA      8200697568
DACIA      8200756873
DACIA      8200764616
DACIA      8200764617
DACIA      8200805652
DACIA      8200805655
DACIA      8200842575
DACIA      8200842578

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 5354008 SASIC w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.