Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 5354010 sasic

Wysprzęglik centralny sprzęgła 5354010 SASIC

5354010 Wysprzęglik centralny sprzęgła SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

5354010

producent:

SASIC

Średnica kabla [mm] 12
Średnica [mm] 28,5
dla numeru OE 8200846748
nr EAN 3660872440259

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 5354010 SASIC

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: NISSAN INTERSTAR, PRIMASTAR, OPEL MOVANO A, VIVARO A, RENAULT AVANTIME, CLIO II, ESPACE IV, LAGUNA I, LAGUNA II, MASTER II 1.9D-3.0 03.96-
numery OEM:
NISSAN      3057000Q0D
NISSAN      3057000Q0E
NISSAN      3057000Q0L
NISSAN      3057000QAA
NISSAN      3057000QAC
NISSAN      8200124021
OPEL      4402133
OPEL      4409897
OPEL      4435223
OPEL      4502299
RENAULT      7700110348
RENAULT      7700111632
RENAULT      8200124021
RENAULT      8200283479
RENAULT      8200609202
RENAULT      8200654810
RENAULT      8200846748

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 5354010 SASIC w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.