Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 5354011 sasic

Wysprzęglik centralny sprzęgła 5354011 SASIC

5354011 Wysprzęglik centralny sprzęgła SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

5354011

producent:

SASIC

Średnica kabla [mm] 12,1
Średnica [mm] 31
dla numeru OE 8200902784
nr EAN 3660872440297

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 5354011 SASIC

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: NISSAN INTERSTAR, NV300, NV400, PRIMASTAR, OPEL MOVANO A, MOVANO B, VIVARO A, VIVARO B, RENAULT ESPACE IV, ESPACE V 1.6D-3.0D 12.97-
numery OEM:
NISSAN      3057000Q0F
NISSAN      3057000Q0K
NISSAN      3057000QAB
NISSAN      3057000QAD
OPEL      4417575
OPEL      4432435
RENAULT      306202443R
RENAULT      8200420721
RENAULT      8200785483
RENAULT      8200846744
RENAULT      8200902784
RENAULT      8201035313

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 5354011 SASIC w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.