Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 5356001 sasic

Wysprzęglik centralny sprzęgła 5356001 SASIC

5356001 Wysprzęglik centralny sprzęgła SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

5356001

producent:

SASIC

Średnica [mm] 31
Specyfikacja Connecteur male
dla numeru OE 0A5141671F
nr EAN 3660872439994

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 5356001 SASIC

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: AUDI A1, A3, Q3, TT, FORD GALAXY I, GALAXY MK I, SEAT ALHAMBRA, ALTEA, ALTEA XL, CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC 1.4-3.2 03.95-12.22
numery OEM:
AUDI      02M141671A
AUDI      02M141671B
AUDI      0A5141671
AUDI      0A5141671E
AUDI      0A5141671F
FORD      1121672
FORD      1203922
FORD      1214516
FORD      1424515
SEAT      02M141671A
SEAT      02M141671B
SEAT      0A5141671
SEAT      0A5141671E
SEAT      0A5141671F
SKODA      02M141671A
SKODA      02M141671B
SKODA      0A5141671
SKODA      0A5141671E
SKODA      0A5141671F
VOLKSWAGEN      02M141671A
VOLKSWAGEN      02M141671B
VOLKSWAGEN      0A5141671
VOLKSWAGEN      0A5141671E
VOLKSWAGEN      0A5141671F

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 5356001 SASIC w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.