Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 7576031 sasic

Sworzeń wahacza 7576031 SASIC

7576031 Sworzeń wahacza SASIC
 

    Ocena:
numer części:

7576031

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy na dole
dla numeru OE 545300U000
nr EAN 3660872425256

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 7576031 SASIC

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (średnica stożka 15mm) pasuje do: VOLVO S40 I, V40; HYUNDAI ACCENT, ACCENT I, ACCENT II, ACCENT IV, COUPE II, ELANTRA III, ELANTRA IV, GETZ 1.0-2.7 10.89-
numery OEM:
HYUNDAI      5450322000
HYUNDAI      5450322A00
HYUNDAI      5450325A00
HYUNDAI      5450331600
HYUNDAI      5450338A00
HYUNDAI      5452031600
HYUNDAI      545300U000
HYUNDAI      545300X000
HYUNDAI      5453025000
HYUNDAI      545302F000
HYUNDAI      5453031600
KIA      5450322000
KIA      5450322A00
KIA      5450325A00
KIA      5450331600
KIA      5450338A00
KIA      5452031600
KIA      545300U000
KIA      545300X000
KIA      5453025000
KIA      545302F000
KIA      5453031600

Zastosowanie Sworzeń wahacza 7576031 SASIC w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.