Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Seat LEON (1M1) 1.9 TDI (2005.10-2006.06) 100km » 7576038 sasic
wybrany samochód: 
Seat Leon (1m1) 1.9 Tdi (2005.10-2006.06) 100km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza 7576038 SASIC

7576038 Sworzeń wahacza SASIC
 

    Ocena:
numer części:

7576038

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowyna dole
Wymiar gwintuM14x1,5
dla numeru OE31201485
nr EAN3660872425492

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 7576038 SASIC

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (średnica stożka 14,8mm) pasuje do: VOLVO S60 I, V70 II, XC70 I, XC90 I 2.0-4.4 11.99-12.14
numery OEM:
VOLVO      274377
VOLVO      274523
VOLVO      274573
VOLVO      31201485

Zastosowanie Sworzeń wahacza 7576038 SASIC w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.