Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 9000711 sasic

Termostat układu chłodzenia 9000711 SASIC

9000711 Termostat układu chłodzenia SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

9000711

producent:

SASIC

dla numeru OE 55202887
nr EAN 3660872366306

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 9000711 SASIC

TERMOSTAT SASIC 9000711
numery OEM:
ALFA ROMEO      55181512
ALFA ROMEO      55181513
ALFA ROMEO      55189843
ALFA ROMEO      55189845
ALFA ROMEO      55194768
ALFA ROMEO      55202883
ALFA ROMEO      55202885
ALFA ROMEO      55202887
FIAT      55189843
FIAT      55189845
FIAT      55194768
FIAT      55202883
FIAT      55202885
FIAT      55202887
LANCIA      55181513
LANCIA      55189843
LANCIA      55189845
LANCIA      55202883
LANCIA      55202885
LANCIA      55202887

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 9000711 SASIC w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.