Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 9001806 sasic

Koło pasowe, wał korbowy 9001806 SASIC

9001806 Koło pasowe, wał korbowy SASIC
sasic 9001806
Koło pasowe, wał korbowy 9001806

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

9001806

producent:

SASIC

Średnica [mm] 188,5
Ilość żeber 6
Ilość żeber 4
dla numeru OE 059105251AC
nr EAN 3660872363091

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 9001806 SASIC

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 4, 6) pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A4 B7, A6 C5, A8 D2, ALLROAD C5, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 2.5D 01.97-03.08

Koło pasowe, wał korbowy 9001806 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 9001806 producenta SASIC

AUDI

059105251AC, 059105251M

VOLKSWAGEN

059105251AC

numery OEM:
AUDI      059105251AC
AUDI      059105251M
VOLKSWAGEN      059105251AC

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 9001806 SASIC w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.