Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Audi 100 C4 sedan (4A2) 2.6 quattro (1993.11-1994.07) 139km » 9004687 sasic
wybrany samochód: 
Audi 100 C4 Sedan (4a2) 2.6 Quattro (1993.11-1994.07) 139km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy 9004687 SASIC

9004687 Zestaw osłon, wał napędowy SASIC

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

9004687

producent:

SASIC

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOd strony koła
Jednostka ilościKomplet
dla numeru OE329304
nr EAN3660872329110

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 9004687 SASIC

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 20/68) (dł.80) (kpl.) pasuje do: CITROEN SAXO, FIAT 127, FIORINO, FIORINO/MINIVAN, PANDA, PANDA/HATCHBACK, REGATA, RITMO, UNO, X 1/9 0.65-1.9D 09.71-06.06
numery OEM:
CITROËN      329304
FIAT      5966569
FIAT      7679375
LANCIA      5966569
LANCIA      7679375
PEUGEOT      329304
SEAT      127141537A

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 9004687 SASIC w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.