Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 9206005 sasic

Cewka zapłonowa 9206005 SASIC

9206005 Cewka zapłonowa SASIC
 

    Ocena:
numer części:

9206005

producent:

SASIC

dla numeru OE 036905715F
nr EAN 3660872412034

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 9206005 SASIC

numery OEM:
AUDI      036905100A
AUDI      036905100B
AUDI      036905100C
AUDI      036905100D
AUDI      036905100E
AUDI      036905715G
SEAT      036905100A
SKODA      036905100A
VOLKSWAGEN      036905100A
VOLKSWAGEN      036905100D
VOLKSWAGEN      036905101C
VOLKSWAGEN      036905102D
VOLKSWAGEN      036905103E
VOLKSWAGEN      036905715
VOLKSWAGEN      036905715A
VOLKSWAGEN      036905715C
VOLKSWAGEN      036905715E
VOLKSWAGEN      036905715F

Zastosowanie Cewka zapłonowa 9206005 SASIC w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.