Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » przewody hamulcowe elastyczne » SBH6270 sasic

Przewód hamulcowy elastyczny SBH6270 SASIC

SBH6270 Przewód hamulcowy elastyczny SASIC
 

    Ocena:
numer części:

SBH6270

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 435
Rozmiar gwintu 1 M10X100
Rozmiar gwintu 2 M10X100
dla numeru OE 71736965
nr EAN 3660872335449

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Przewód hamulcowy elastyczny SBH6270 SASIC

Przewód hamulcowy elastyczny przód L/P (dł. 435mm, M10x1/M10x1) pasuje do: ALFA ROMEO 145, 146, 155, GTV, SPIDER; FIAT COUPE, MAREA; LANCIA DEDRA, DELTA II 1.4-3.2 03.76-10.05
numery OEM:
ALFA ROMEO      60540018
ALFA ROMEO      71736965
FIAT      60540018
FIAT      71736965
LANCIA      60540018
LANCIA      71736965
zamienniki:

Zastosowanie Przewód hamulcowy elastyczny SBH6270 SASIC w samochodach:

Elastyczne przewody hamulcowe


Są integralną i istotną częścią układu hamulcowego. Wymagają regularnych kontroli. Wykonują bowiem ciężką pracę zawsze, gdy używane są hamulce. Przewody poddawane są wówczas skrajnym obciążeniom. Awaria tego elementu równoznaczna jest ze spadkiem ciśnienia w układzie.

Aby upewnić się, że wszystko jest w porządku, należy dokonać oględzin, w których trakcie dostrzec można wszelkie wycieki lub pęknięcia. Zaobserwowanie takiego zużycia może świadczyć o tym, że również inne elementy układu mogą wymagać wymiany.

Objawem uszkodzenia elastycznych przewodów jest miękki pedał hamulca. Świadczy to o tym, że ciśnienie płynu hamulcowego jest niewystarczające, zbyt niskie, by zapewnić prawidłową siłę hamowania. Wymianę przewodów należy przeprowadzić w specjalistycznym warsztacie. Każdorazowo należy również wymienić płyn hamulcowy.

Dobra wiadomość jest taka, że awaria elastycznych przewodów nie powoduje całkowitej utraty hamulców. Producenci stosują dwa niezależne układy, z których jeden obsługuje przednią, drugi zaś tylną oś. Oznacza to, że po utracie "jednej osi" pozostanie nam jedynie około 50% pierwotnej siły hamowania. Wymianę należy jednak przeprowadzić, zanim dojdzie do tak radykalnych rozwiązań.