Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » przewody hamulcowe elastyczne » SBH6321 sasic

Przewód hamulcowy elastyczny SBH6321 SASIC

SBH6321 Przewód hamulcowy elastyczny SASIC
 

    Ocena:
numer części:

SBH6321

producent:

SASIC

Strona zabudowy Oś tylna
Długość [mm] 490
Rozmiar gwintu 1 M10X100
Rozmiar gwintu 2 M10X100
dla numeru OE 7272225
nr EAN 3660872335944

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Przewód hamulcowy elastyczny SBH6321 SASIC

Przewód hamulcowy elastyczny tył L/P (dł. 490mm, M10x1/M10x1) pasuje do: FORD ESCORT IV, ESCORT V, ESCORT V EXPRESS, ESCORT VI, ORION II, ORION III 1.3-1.8D 12.85-10.98
numery OEM:
FORD      1666294
FORD      6490376
FORD      6667473
FORD      6828211
FORD      7272225
FORD      91AB2282AE

Zastosowanie Przewód hamulcowy elastyczny SBH6321 SASIC w samochodach:

Elastyczne przewody hamulcowe


Są integralną i istotną częścią układu hamulcowego. Wymagają regularnych kontroli. Wykonują bowiem ciężką pracę zawsze, gdy używane są hamulce. Przewody poddawane są wówczas skrajnym obciążeniom. Awaria tego elementu równoznaczna jest ze spadkiem ciśnienia w układzie.

Aby upewnić się, że wszystko jest w porządku, należy dokonać oględzin, w których trakcie dostrzec można wszelkie wycieki lub pęknięcia. Zaobserwowanie takiego zużycia może świadczyć o tym, że również inne elementy układu mogą wymagać wymiany.

Objawem uszkodzenia elastycznych przewodów jest miękki pedał hamulca. Świadczy to o tym, że ciśnienie płynu hamulcowego jest niewystarczające, zbyt niskie, by zapewnić prawidłową siłę hamowania. Wymianę przewodów należy przeprowadzić w specjalistycznym warsztacie. Każdorazowo należy również wymienić płyn hamulcowy.

Dobra wiadomość jest taka, że awaria elastycznych przewodów nie powoduje całkowitej utraty hamulców. Producenci stosują dwa niezależne układy, z których jeden obsługuje przednią, drugi zaś tylną oś. Oznacza to, że po utracie "jednej osi" pozostanie nam jedynie około 50% pierwotnej siły hamowania. Wymianę należy jednak przeprowadzić, zanim dojdzie do tak radykalnych rozwiązań.