Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » CA5PK1200 snr

Pasek klinowy wielorowkowy CA5PK1200 SNR

32.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

CA5PK1200

producent:

SNR

Ilość żeber 5
Masa [g] 95
Długość [mm] 1200
nr EAN 3413521205644

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy CA5PK1200 SNR

Pasek wielorowkowy (5PK1200) pasuje do: CHEVROLET CRUZE, ORLANDO, LAND ROVER FREELANDER I, RANGE ROVER I, MG MG 6, NISSAN ALMERA II, KUBISTAR, MICRA III, OPEL ASTRA J, ASTRA J GTC 1.0-2.8D 10.86-
numery OEM:
LAND ROVER      PQS101180
CHEVROLET      55562419
CHEVROLET      55562418
VAUXHALL      55562419
VAUXHALL      55562418
VAUXHALL      9160333
ROVER      GMB51202
ROVER      PQS101180
OPEL      4500033
RENAULT      8200850092
RENAULT      7700300347
NISSAN      11720-BN701
NISSAN      11720-00Q1U
MG      AHU2747
MG      PQS101180
LAND ROVER      ERR416

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy CA5PK1200 SNR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

SNR to firma produkująca głównie znane w europie i na całym świecie łożyska samochodowe. Marka SNR  należy do grupy NTN-SNR, które jest europejskim biurem japońskiego przedsiębiorstwai NTN. Z fabryk SNR wychodzi niemal 30% całkowitej produkcji łożysk w Europie. Oprócz branży motoryzacyjnej, SNR jest dostawcą łożysk również w lotnictwie i przemyśle.