Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » CA6PK946 snr

Pasek klinowy wielorowkowy CA6PK946 SNR

 

    Ocena:
numer części:

CA6PK946

producent:

SNR

Ilość żeber 6
Masa [g] 102
Długość [mm] 946
nr EAN 3413521203947

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy CA6PK946 SNR

Pasek wielorowkowy (6PK946) pasuje do: AUDI A3; CITROEN JUMPER I; FIAT DUCATO; HONDA ACCORD VI; PEUGEOT BOXER; SEAT ALTEA, ALTEA XL, IBIZA IV, IBIZA IV SC, LEON, TOLEDO III 1.2-2.8D 03.94-
numery OEM:
AUDI      03G903137A
CITROËN      1280-51
CITROËN      1280-65
FIAT      500346828
FIAT      504171190
FIAT      71739929
HONDA      31110-PDA-E01
PEUGEOT      1280-50
PEUGEOT      1280-51
PEUGEOT      1280-65
SEAT      03G903137A
SKODA      03G903137A
VOLKSWAGEN      03G903137A

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy CA6PK946 SNR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

SNR to firma produkująca głównie znane w europie i na całym świecie łożyska samochodowe. Marka SNR  należy do grupy NTN-SNR, które jest europejskim biurem japońskiego przedsiębiorstwai NTN. Z fabryk SNR wychodzi niemal 30% całkowitej produkcji łożysk w Europie. Oprócz branży motoryzacyjnej, SNR jest dostawcą łożysk również w lotnictwie i przemyśle.