Moment dokręcenia [Nm] | 280 | |
Masa [g] | 8645 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 300 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 30 | |
Grubość [mm] | 11 | |
Szerokość 1 [mm] | 84 | |
Ilość otworów | 5 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym łożyskiem koła | |
Minimalna grubość [mm] | 9,5 | |
Średnica punktów mocowania [mm] | 14 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów | |
Typ tarczy hamulcowej | pełny | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 11 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 300 | |
nr EAN | 3413520886936 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa KF155.83U SNR
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
402021651R, 432100552R, 432029079R, 7700754393, 7703034194, 7703034275, 7703066040, 8200224280, 8200244107, 8200244108, 8200494580, 8200618354, 8200649353, 8200002874, 8200649356
AUDI | N01 231 91 | |
CITROËN | 373811 | |
CITROËN | 9654117680 | |
OPEL | 4701667 | |
PEUGEOT | 373811 | |
PEUGEOT | 9654117680 | |
RENAULT | 402021651R | |
RENAULT | 43 21 005 52R | |
RENAULT | 432029079R | |
RENAULT | 77 00 754 393 | |
RENAULT | 77 03 034 194 | |
RENAULT | 7703034275 | |
RENAULT | 7703066040 | |
RENAULT | 82 00 224 280 | |
RENAULT | 82 00 244 107 | |
RENAULT | 82 00 244 108 | |
RENAULT | 82 00 494 580 | |
RENAULT | 82 00 618 354 | |
RENAULT | 82 00 649 353 | |
RENAULT | 8200002874 | |
RENAULT | 8200649356 | |
SEAT | N01 231 91 | |
SKODA | N01 231 91 | |
SUZUKI | 08331-41626 | |
SUZUKI | 08331-4162A | |
VAUXHALL | 9208159 | |
VOLKSWAGEN | N01 231 91 | |
DACIA | 7703034275 | |
DACIA | 7703066040 | |
DACIA | 8200649356 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa KF155.83U SNR w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa KF155.83U SNR:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.