Moment dokręcenia [Nm] | 70 | |
Masa [g] | 5560 | |
Kąt obrotu [°] | 45 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 250 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 25 | |
Grubość [mm] | 9 | |
Szerokość 1 [mm] | 68 | |
Ilość otworów | 4 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym łożyskiem koła | |
Minimalna grubość [mm] | 7 | |
Średnica punktów mocowania [mm] | 12 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów | |
Typ tarczy hamulcowej | pełny | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 9 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 250 | |
nr EAN | 3413521652226 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa KF159.48U SNR
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
373810, 374046, 4246Z9, 424934, 454919, 9443941980, 964357388C, 9646922380, 9650795880, 9650795980
373810, 374046, 4246Z9, 454919, 9443941980, 964357388C, 9650795880, 9650795980
CITROËN | 373810 | |
CITROËN | 374046 | |
CITROËN | 4246.Z9 | |
CITROËN | 4549.19 | |
CITROËN | 94 439 419 80 | |
CITROËN | 964357388C | |
CITROËN | 9650795880 | |
CITROËN | 9650795980 | |
PEUGEOT | 373810 | |
PEUGEOT | 374046 | |
PEUGEOT | 4246.Z9 | |
PEUGEOT | 4249.34 | |
PEUGEOT | 4549.19 | |
PEUGEOT | 94 439 419 80 | |
PEUGEOT | 964357388C | |
PEUGEOT | 9646922380 | |
PEUGEOT | 9650795880 | |
PEUGEOT | 9650795980 | |
VOLVO | 914532 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa KF159.48U SNR w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa KF159.48U SNR:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.