Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 20 03 0014 swag autoteile gmbh

Rolka napinająca paska wieloklinowego 20 03 0014 SWAG Autoteile GmbH

20 03 0014 Rolka napinająca paska wieloklinowego SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

20 03 0014

Szerokość [mm] 21,0
średnica zewnętrzna [mm] 80,0
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 0,26
nr EAN 4044688019660

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 20 03 0014 SWAG Autoteile GmbH

Rolka napinająca pasek wielorowkowy pasuje do: BMW 3 (E36), 5 (E34), Z3 (E36); LAND ROVER RANGE ROVER II 1.6-3.2 09.89-01.03
numery OEM:
BMW      11 28 2 245 087
BMW      64 55 1 726 699
BMW      64 55 1 748 321
BMW      64 55 2 244 172
BMW      64 55 2 244 173
LAND ROVER      STC2131

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 20 03 0014 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.