Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 20 92 4128 swag autoteile gmbh

Czujnik, prędkość obrotowa koła 20 92 4128 SWAG Autoteile GmbH

20 92 4128 Czujnik, prędkość obrotowa koła SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

20 92 4128

Długość [mm] 1040
Ilość połączeń 2
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,069
nr EAN 4044688521613

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 20 92 4128 SWAG Autoteile GmbH

CZUJNIK ABS SWAG 20924128 TYŁ BMW E39 KOMBI 95-04
numery OEM:
BMW      34 52 0 025 720
BMW      34 52 1 165 536
BMW      34 52 6 756 377

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 20 92 4128 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.