Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 20 93 6101 swag autoteile gmbh

Termostat, chłodzenie oleju 20 93 6101 SWAG Autoteile GmbH

20 93 6101 Termostat, chłodzenie oleju SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

20 93 6101

Temperatura otwarcia [°c] 80
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 0,100
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688361011

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat, chłodzenie oleju 20 93 6101 SWAG Autoteile GmbH

Termostat cieczy chłodzącej (80°C, w obudowie) pasuje do: BMW 3 (E46), X3 (E83), X5 (E53), Z4 (E85), Z4 (E86) 1.6-3.0 12.97-02.09
numery OEM:
BMW      17 11 1 437 362

Zastosowanie Termostat, chłodzenie oleju 20 93 6101 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.