Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 30 91 4746 swag autoteile gmbh

Wentylator, chłodzenie silnika 30 91 4746 SWAG Autoteile GmbH

30 91 4746 Wentylator, chłodzenie silnika SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

30 91 4746

średnica zewnętrzna [mm] 280,0
Moc znamionowa [W] 300
Ilość połączeń 2
Tryb pracy elektryczny
Liczba skrzydeł 8
Ciężar [kg] 2,31
nr EAN 4044688147462

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 30 91 4746 SWAG Autoteile GmbH

Wentylator chłodnicy P pasuje do: AUDI A4 B5; FORD GALAXY I, GALAXY MK I; VW PASSAT B5, SHARAN 1.6-2.8 11.94-03.10
numery OEM:
AUDI      4B0 959 455
AUDI      4D0 805 571
AUDI      4D0 805 571 D
AUDI      4D0 805 571 F
AUDI      4D0 805 571 G
AUDI      4D1 823 029 A
AUDI      4D2 823 029 A
AUDI      7M0 959 455 G
AUDI      7M0 959 455 M
AUDI      8D0 959 455
AUDI      8D0 959 455 C
AUDI      8D0 959 455 E
FORD      1 009 901
FORD      1 011 638
VOLKSWAGEN      4B0 959 455
VOLKSWAGEN      4D0 805 571
VOLKSWAGEN      4D0 805 571 D
VOLKSWAGEN      4D0 805 571 F
VOLKSWAGEN      4D0 805 571 G
VOLKSWAGEN      4D1 823 029 A
VOLKSWAGEN      4D2 823 029 A
VOLKSWAGEN      7M0 959 455 G
VOLKSWAGEN      7M0 959 455 M
VOLKSWAGEN      8D0 959 455
VOLKSWAGEN      8D0 959 455 C
VOLKSWAGEN      8D0 959 455 E
FORD USA      97VW15150DA

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 30 91 4746 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 30 91 4746 SWAG Autoteile GmbH:

2020-06-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.