Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30 93 3555 swag autoteile gmbh

Koło pasowe, wał korbowy 30 93 3555 SWAG Autoteile GmbH

30 93 3555 Koło pasowe, wał korbowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

30 93 3555

Szerokość [mm] 47,5
Średnica wewnętrzna [mm] 29,5
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
Ciężar [kg] 2,17
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 4044688649379

skład zestawu:
30 93 2026 Koło pasowe, wał korbowy
30 93 3554 Śruba centrująca, koło pasowe - wał korbowy
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30 93 3555 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
AUDI      038 105 243
AUDI      038 105 243 S1
SEAT      038 105 243
SEAT      038 105 243 S1
SKODA      038 105 243
SKODA      038 105 243 S1
VOLKSWAGEN      038 105 243
VOLKSWAGEN      038 105 243 S1

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30 93 3555 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.