Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 40 90 4773 swag autoteile gmbh

Termostat układu chłodzenia 40 90 4773 SWAG Autoteile GmbH

40 90 4773 Termostat układu chłodzenia SWAG Autoteile GmbH
29.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

40 90 4773

Temperatura otwarcia [°c] 92
Grubość [mm] 38,0
średnica zewnętrzna [mm] 47,8
Ciężar [kg] 0,054
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688047731

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 40 90 4773 SWAG Autoteile GmbH

Termostat cieczy chłodzącej (92°C) pasuje do: CHEVROLET LACETTI; CHRYSLER 300C, 300M; LADA NIVA; OPEL ASCONA C, ASTRA F, ASTRA G, ASTRA G/KOMBI, COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA A 1.0-3.5 08.73-
numery OEM:
OPEL      003037749
OPEL      03037749
OPEL      090108129
OPEL      13 38 052
OPEL      3037749
OPEL      90108129
VAUXHALL      090200836
VAUXHALL      90200836

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 40 90 4773 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.