Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 40 92 8866 swag autoteile gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 40 92 8866 SWAG Autoteile GmbH

40 92 8866 Pasek klinowy wielorowkowy SWAG Autoteile GmbH
23.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

5PK1227, 5PK1228, 5PK1229, 5PK1230, 5PK1231, 5PK1232, 5PK1233

numer części:

40 92 8866

Długość [mm] 1230
Ciężar [kg] 0,105
Ilość żeber 5
nr EAN 4044688560186

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 40 92 8866 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
OPEL      13 40 629
OPEL      13 40 642
OPEL      63 40 639
SUZUKI      17521-84E20
VAUXHALL      009118612
VAUXHALL      090542748
VAUXHALL      091126380
VAUXHALL      09118612
VAUXHALL      093182238
VAUXHALL      90542748
VAUXHALL      91126380
VAUXHALL      9118612
VAUXHALL      93182238

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 40 92 8866 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.