Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 205 751 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 205 751 TOPRAN

205 751 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN
 

    Ocena:
numery handlowe:

17,80 x 1230, 5PK x 1230

numer części:

205 751

producent:

TOPRAN

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Długość [mm] 1230
Szerokość [mm] 17,8
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 205 751 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (5PK1230) pasuje do: OPEL AGILA, ASTRA G, ASTRA G/KOMBI, ASTRA H, ASTRA H GTC, COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA B, CORSA C, CORSA D, CORSA D/HATCHBACK, MERIVA A 1.0-1.4LPG 11.96-
numery OEM:
OPEL      13 40 629
OPEL      13 40 642
OPEL      63 40 639
VAUXHALL      09118612
VAUXHALL      90542748
VAUXHALL      93182238

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 205 751 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.