Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » czujnik prędkości obrotowej koła (ABS lub ESP) » 50 94 5742 swag autoteile gmbh

Czujnik, prędkość obrotowa koła 50 94 5742 SWAG Autoteile GmbH

50 94 5742 Czujnik, prędkość obrotowa koła SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

50 94 5742

Ilość połączeń 2
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,007
nr EAN 4044688457424

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Czujnik, prędkość obrotowa koła 50 94 5742 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
FORD      1 115 018
FORD      1 145 400
FORD      1 146 400
FORD      1 386 268
JAGUAR      C2S 17482
JAGUAR      C2S 2340
JAGUAR      C2S 43216
FORD USA      1S7T2B372AB
FORD USA      1S7T2B372AC
FORD USA      1S7T2B372AD

Zastosowanie Czujnik, prędkość obrotowa koła 50 94 5742 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Czujnik prędkości obrotowej koła ABS, czujnik ESP


Główną funkcją czujników obrotów kół jest pozyskiwanie informacji o prędkości obrotowej kół dla systemu ABS, który kontroluje siłę hamowania. Kiedy system odnotuje spadek prędkości obrotowej jednego z kół (zablokowanie się) poniżej pewnej wartości, ABS dostosowuje siłę hamowania tak, aby zapobiec dalszemu blokowaniu się kół.

W pojeździe zachodzi komunikacja pomiędzy ABS a systemem stabilizacji toru jazdy ESP. Do systemu tego przesyłane są szczegółowe informacje dotyczące prędkości obrotowej poszczególnych kół. Dzięki temu możliwe jest zapobieganie poślizgowi wzdłużnemu i poprzecznemu samochodu.

Objawem ewentualnej usterki czujnika jest zapalenie się kontrolki TC (kontrola trakcji), ABS lub ESP. W niektórych przypadkach awaria sygnalizowana jest również zaświeceniem się kontrolki check engine. Co zrozumiałe, nie działa wówczas przeciwblokujący system ABS.

Przyczyny usterek czujnika prędkości obrotowej są różne. Może to być: zabrudzenie czujnika lub tarczy, duży luz na łożysku koła. Zdarza się, że usterka pojawia się z naprawdę prozaicznych powodów, takich jak zmiana rozmiarów opon na jednej osi, zbyt niskie ciśnienie kół, uszkodzony bezpiecznik odpowiadający za ABS i ESP oraz kiepskiej kondycji akumulator.