Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 62 92 8768 swag autoteile gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 62 92 8768 SWAG Autoteile GmbH

62 92 8768 Pasek klinowy wielorowkowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numery handlowe:

4PK697, 4PK698, 4PK699, 4PK700, 4PK701, 4PK702, 4PK703

numer części:

62 92 8768

Długość [mm] 700
Ciężar [kg] 0,048
Ilość żeber 4
nr EAN 4044688556721

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 62 92 8768 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
CITROËN      5750.G8
CITROËN      5750.SQ
CITROËN      91 536 222
CITROËN      93 501 676
CITROËN      93 502 487
CITROËN      96 001 122
FIAT      46517851
FIAT      46527552
FIAT      71719039
ISUZU      8-94137478-0
LANCIA      45517851
LANCIA      71719039
MITSUBISHI      MD189130
MITSUBISHI      MD300587
MITSUBISHI      MD310617
PEUGEOT      5750.55
PEUGEOT      5750.SQ
PEUGEOT      96 001 122
TALBOT      575055
FSO      96001122

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 62 92 8768 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.