Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 62 92 8777 swag autoteile gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 62 92 8777 SWAG Autoteile GmbH

62 92 8777 Pasek klinowy wielorowkowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numery handlowe:

4PK797, 4PK798, 4PK799, 4PK800, 4PK801, 4PK802, 4PK803

numer części:

62 92 8777

Długość [mm] 800
Ciężar [kg] 0,054
Ilość żeber 4
nr EAN 4044688556776

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 62 92 8777 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
BMW      11 28 7 552 084
BMW      11 28 7 570 266
BMW      11 28 7 631 825
NISSAN      11720-2F000
NISSAN      11720-2F005
NISSAN      11720-53Y01
NISSAN      11720-53Y10
NISSAN      11720-53Y20
NISSAN      11720-D4006
NISSAN      11720-D4016
PEUGEOT      5750.76
ROVER      GMB 102
ROVER      PQS 101380
SMART      001 993 44 96
SMART      A001 993 44 96

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 62 92 8777 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.