Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Chevrolet CRUZE (J300) 1.8 (2009.05-???) 141km » 80 93 0408 swag autoteile gmbh
wybrany samochód: 
Chevrolet Cruze (j300) 1.8 (2009.05-???) 141km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 80 93 0408 SWAG Autoteile GmbH

80 93 0408 Koło pasowe, wał korbowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numer części:

80 93 0408

Status produktu: Normalny
Szerokość [mm]49,5
Średnica wewnętrzna [mm]35,0
średnica zewnętrzna [mm]115,0
Kolorczarny
Ciężar [kg]2,74
Ilość żeber2
nr EAN4044688553638

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 80 93 0408 SWAG Autoteile GmbH

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 2) pasuje do: MITSUBISHI L200, L200 / TRITON, PAJERO II, PAJERO SPORT I 2.4/2.5D 12.90-
numery OEM:
MITSUBISHI      MD374223

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 80 93 0408 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.