Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 81 92 8830 swag autoteile gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 81 92 8830 SWAG Autoteile GmbH

81 92 8830 Pasek klinowy wielorowkowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numery handlowe:

5PK872, 5PK873, 5PK874, 5PK875, 5PK876, 5PK877, 5PK878

numer części:

81 92 8830

Długość [mm] 875
Ciężar [kg] 0,074
Ilość żeber 5
nr EAN 4044688553348

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 81 92 8830 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
FORD      6 842 244
MITSUBISHI      MD338513
MITSUBISHI      MD345395
RENAULT      77 00 868 273
RENAULT      77 00 872 533
TOYOTA      90916-02186
TOYOTA      90916-02187
TOYOTA      90916-02297
TOYOTA      90916-02336
TOYOTA      90916-02337
TOYOTA      90916-02338
TOYOTA      99365-00880
TOYOTA      99365-20880
TOYOTA      99365-50880
TOYOTA      99365-70880
TOYOTA      99365-80880
DAEWOO      96144932
FORD USA      93BB6C301CD
PROTON      MD338513

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 81 92 8830 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.