Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » 00214887 ted-gum

Łożyskowanie, amortyzator 00214887 TED-GUM

00214887 Łożyskowanie, amortyzator TED-GUM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

00214887

producent:

TED-GUM

Strona zabudowy Oś tylna dół
Wymagana ilość 2
nr EAN 5908229973875

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Łożyskowanie, amortyzator 00214887 TED-GUM

Silentblock amortyzatora tył L/P ilość na oś: 2 pasuje do: ABARTH 500 / 595 / 695, 500C / 595C / 695C, FIAT 500, 500 C, PANDA, PANDA/HATCHBACK, FORD KA 0.9-Electric 09.03-
numery OEM:
FIAT      50703768
FIAT      50703895
FIAT      50706065
FIAT      51925898
FIAT      51939980
FIAT      51946485
FIAT      51955345

Zastosowanie Łożyskowanie, amortyzator 00214887 TED-GUM w samochodach:

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).