Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » D5VO012TT thermotec

Sprzęgło wentylatora chodnicy D5VO012TT THERMOTEC

D5VO012TT Sprzęgło wentylatora chodnicy THERMOTEC
thermotec D5VO012TT
Sprzęgło wentylatora chodnicy D5VO012TT
D5VO012TT
1,303.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D5VO012TT

producent:

THERMOTEC

Wysokość [mm]146
Tryb pracyelektroniczny
średnica zewnętrzna [mm]750
Liczba zestyków6
Średnica kołnierza [mm]127
Średnica otworu kołnierza [mm]4
Liczba otworów gwintowanych6
Liczba łopatek wentylatora8
Liczba otworów do mocowania4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło wentylatora chodnicy D5VO012TT THERMOTEC

Sprzęgło wentylatora chodnicy
numery OEM:
VOLVO      21990515
VOLVO      85013392
VOLVO      85019392
VOLVO      85020104
VOLVO      85026104
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Sprzęgło wentylatora chodnicy D5VO012TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.