Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » D8M015TT thermotec

Wentylator chłodnicy silnika D8M015TT THERMOTEC

D8M015TT Wentylator chłodnicy silnika THERMOTEC
thermotec D8M015TT
Wentylator chłodnicy silnika D8M015TT
D8M015TT
1,274.00 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

D8M015TT

producent:

THERMOTEC

Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]600
Średnica [mm]481
Liczba zestyków4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2silnik bezszczotkowy
Kształt obudowy wtyczkiWersja D
Liczba łopatek wentylatora7

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy silnika D8M015TT THERMOTEC

Wentylator chłodnicy silnika
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0999060700
MERCEDES-BENZ      0999060900
MERCEDES-BENZ      0999062400
MERCEDES-BENZ      0999062500
MERCEDES-BENZ      A0999060700
MERCEDES-BENZ      A0999060900
MERCEDES-BENZ      A0999062400
MERCEDES-BENZ      A0999062500
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator chłodnicy silnika D8M015TT THERMOTEC w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.