Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » chłodnica klimatyzacji, skraplacz » KTT110770 thermotec

Skraplacz klimatyzacji KTT110770 THERMOTEC

KTT110770 Skraplacz klimatyzacji THERMOTEC
thermotec KTT110770
Skraplacz klimatyzacji KTT110770
KTT110770

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

KTT110770

producent:

THERMOTEC

MateriałAluminium
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z osuszaczem
Czynnik chłodniczyR 134a
Długość sieci [mm]563
Szerokość sieci [mm]416
Głębokość sieci [mm]12

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Skraplacz klimatyzacji KTT110770 THERMOTEC

Skraplacz klimatyzacji
numery OEM:
OPEL      3552498
OPEL      9817275680
PEUGEOT      9817275680
VAUXHALL      3552498
VAUXHALL      9817275680

Zastosowanie Skraplacz klimatyzacji KTT110770 THERMOTEC w samochodach:

Chłodnica klimatyzacji, skraplacz klimatyzacji


Chłodnica klimatyzacji często nazywana jest również kondensatorem lub skraplaczem. Odpowiada za chłodzenie czynnika chłodniczego, który występuje w układzie klimatyzacji w postaci sprężonego gazu. Jak sama nazwa mówi, skraplacz służy do skraplania tego czynnika do postaci ciekłej. Chłodnica klimatyzacji jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania całego układu. Jest to jednak element stosunkowo delikatny i podatny na uszkodzenia.

Rozszczelnienie skraplacza może doprowadzić do awarii zarówno w obrębie układu klimatyzacji, jak i w innych podzespołach pojazdu. Z tego powodu należy dbać o stan chłodnicy i regularnie ją kontrolować.

Do najczęstszych usterek należą uszkodzenia mechaniczne, mogące również negatywnie wpływać na zdrowie kierowcy i pasażerów. Początkowo pojawia się nieszczelność wywołana korozją lub właśnie uszkodzeniem mechanicznym. Warto pamiętać o tym, że nieszczelność powoduje ubytek czynnika chłodniczego, ale również oleju smarnego. Gdy zabraknie tego drugiego, uszkodzeniu ulegnie sprężarka klimatyzacji, czyli najdroższy element całego układu.

Jako że układ klimatyzacji sterowany jest przez skomplikowany system elektroniczny, powodem awarii może być również zwarcie instalacji elektrycznej.