Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » szczęki hamulcowe Opel VECTRA A (J89) 1.6 i (F19, M19) (1993.09-1995.11) 75km » 1913 tomex-c
wybrany samochód: 
Opel Vectra A (j89) 1.6 I (f19, M19) (1993.09-1995.11) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

KLOCKI HAMULC. VW AMAROK 10- PRZÓD 1913 TOMEX-C

1913 KLOCKI HAMULC. VW AMAROK  10- PRZÓD TOMEX-C
160.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

1913

producent:

TOMEX-C

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie KLOCKI HAMULC. VW AMAROK 10- PRZÓD 1913 TOMEX-C

numery OEM:
ALFA ROMEO      5191306AA
DODGE      5191306AA
JEEP      5191306AA
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie KLOCKI HAMULC. VW AMAROK 10- PRZÓD 1913 TOMEX-C w samochodach:

Opinie Klientów o KLOCKI HAMULC. VW AMAROK 10- PRZÓD 1913 TOMEX-C:

Marcin, Łomża
2023-05-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Szczęki hamulcowe


Zadanie szczęk to tworzenie tarcia w bębnach hamulcowych. Te nieruchowe, wyposażone w okładziny cierne elementy atakują wewnętrzną powierzchnię bębna. W każdym hamulcu bębnowym znajduje się para szczęk. W trakcie pracy poddawane są one wielkim obciążeniom. Są najszybciej zużywającą się częścią hamulca bębnowego. To bardzo trwały element, jednak specjaliści zalecają, aby wymieniać go po przejechaniu 50 tysięcy kilometrów.

Stan układu hamulcowego powinien być regularnie kontrolowany. Nie tylko ze względu na bezpieczeństwo, ale na przepisy prawa. Zaniedbanie tej kwestii może ujawnić się w czasie kolejnego okresowego badania technicznego.

Czynnikami, które negatywnie wpływają na żywotność szczęk hamulcowych, są: niewłaściwy montaż, nieprawidłowa eksploatacja, niska jakość użytych części. Problemy mogą pojawiać się również za sprawą wadliwie działającego systemu ABS, niskiego ciśnienia w układzie hamulcowym, a także uszkodzeń zaworów sterujących lub nieszczelności występujących w obrębie cylinderka hamulcowego.

Wymiana szczęk hamulcowych jest zadaniem stosunkowo łatwym. Pomocny może być odrdzewiacz i młotek. Z uwagi na bliskość podłoża miejsce to narażone jest na korozję i zabrudzenia. Ważne też jest to, by auto ustawić na płaskiej powierzchni.