Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 4044 tomex-c

SPRĘŻYNKI DO SZCZĘK HAM. FORD TRANSIT 00-06 4044 TOMEX-C

4044 SPRĘŻYNKI DO SZCZĘK HAM. FORD TRANSIT  00-06 TOMEX-C

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

4044

producent:

TOMEX-C

TOYOTA LAND CRUISER 90 (_J9_) 04/96- HILUX Pick-up (_N_) 01/87- - VW TARO 04/89-03/97 - TOYOTA 4 RUNNER (_N130) 07/90-
z akustycznym czujnikiem zużycia
oś przednia
Grubość [mm] : 15
Długość [mm] : 119,2
Wysokość [mm] : 68
Ciężar [kg] : 1,5
System hamulcowy : SUMITOMO
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 0446535080
Numer dostawcy: 13-81
Kod GTU: GTU_07

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie SPRĘŻYNKI DO SZCZĘK HAM. FORD TRANSIT 00-06 4044 TOMEX-C

numery OEM:
TOYOTA      0446535030
TOYOTA      0446535031
TOYOTA      0446535040
TOYOTA      0446535061
TOYOTA      0446535080
TOYOTA      0446535100
TOYOTA      0446535190
TOYOTA      0446535200
TOYOTA      0446535230
TOYOTA      0446535240
TOYOTA      0446535280
TOYOTA      0446560030
TOYOTA      0446560130
TOYOTA      0446560260
TOYOTA      04465YZZA5
TOYOTA      04465YZZA6
TOYOTA      04465YZZAF
TOYOTA      04465YZZDH
TOYOTA      04465YZZDJ
TOYOTA      0449135110
TOYOTA      0449135111
TOYOTA      0449135160
TOYOTA      0449135170
TOYOTA      0449135171
TOYOTA      0449135190
TOYOTA      0449135210
TOYOTA      0449135250
TOYOTA      0449135251
TOYOTA      0449135260
TOYOTA      0449160080
TOYOTA      0449160090
TOYOTA      446535031
TOYOTA      446535040
TOYOTA      446535080
TOYOTA      446560030
TOYOTA      449135160
TOYOTA      449135190
TOYOTA      449135240
TOYOTA      449160080
VOLKSWAGEN      J0446535040
VOLKSWAGEN      J0449135160
VAG      J0446535040
VAG      J0449135160
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie SPRĘŻYNKI DO SZCZĘK HAM. FORD TRANSIT 00-06 4044 TOMEX-C w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.