Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 109 067 topran

Korpus termostatu 109 067 TOPRAN

109 067 Korpus termostatu TOPRAN
topran 109 067
Korpus termostatu 109 067
109 067
topran 109 067 Korpus termostatu
81.00 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 22.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:9 szt.
Wtorek:8 szt.

    Ocena:
numer części:

109 067

dostawca:

TOPRAN

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z termostatem
Ogrzewanie/chłodzenie z dwoma złączami termoprzekaźnika
Rodzaj korpusu obudowa z tworzywa sztucznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Sposób montażu montowany wcześniej
Liczba czujników 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem temperatury
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pokrywą
Temperatura otwarcia [°c] 87
Materiał obudowy GFK (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus termostatu 109 067 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (87°C, w obudowie) pasuje do: SKODA FABIA I, VW GOLF III, POLO III, VENTO 1.0-2.8 10.91-03.08

Korpus termostatu 109 067 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Korpus termostatu 109 067 producenta TOPRAN

VOLKSWAGEN

032121111A

numery OEM:
VOLKSWAGEN      032 121 111A
zamienniki:
V15-99-2057
brak
VEMO
8699
brak
BIRTH

Zastosowanie Korpus termostatu 109 067 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.