Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 109 250 topran

Osłona, wał napędowy 109 250 TOPRAN

109 250 Osłona, wał napędowy TOPRAN
 

    Ocena:
numer części:

109 250

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Ilość na oś 2
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 27
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 89
Wysokość [mm] 108
Materiał osłony Termoplast

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 109 250 TOPRAN

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 27/89) (dł.108) pasuje do: SEAT AROSA; SKODA OCTAVIA I; VW LUPO I, POLO, POLO III 1.0-1.9D 10.94-07.05
numery OEM:
SEAT      1H0 407 283B
SEAT      6N0 407 283
SKODA      1H0 407 283B
SKODA      6N0 407 283
VOLKSWAGEN      1H0 407 283B
VOLKSWAGEN      6N0 407 283

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 109 250 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.