Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 205 257 topran

Wysprzęglik centralny sprzęgła 205 257 TOPRAN

205 257 Wysprzęglik centralny sprzęgła TOPRAN
105.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

205 257

producent:

TOPRAN

Tryb pracy hydrauliczny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 205 257 TOPRAN

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: OPEL ASTRA G, ASTRA G/KOMBI, VECTRA B, ZAFIRA A 1.6-2.6 09.95-06.05
numery OEM:
OPEL      06 79 346
OPEL      6 79 346
VAUXHALL      90522729
zamienniki:
9921C
brak
Car S.p.A (InterCar)
34938
brak
FEBI BILSTEIN
1301131
brak
GIRLING
990049
brak
KAWE
S3217
brak
KAWE
40 93 4938
brak
SWAG Autoteile GmbH
40 93 4938
brak
SWAG Autoteile GmbH
8AZ 355 600-741
brak
HELLA
834222
brak
VALEO

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 205 257 TOPRAN w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.