Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 206 712 topran

Rolka napinająca paska wieloklinowego 206 712 TOPRAN

206 712 Rolka napinająca paska wieloklinowego TOPRAN

przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

206 712

producent:

TOPRAN

Szerokość [mm] 22
średnica zewnętrzna [mm] 82,5
Materiał Tworzywo sztuczne
Powierzchnia gładki

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 206 712 TOPRAN

Napinacz paska wielorowkowego pasuje do: ALFA ROMEO 159, BRERA, SPIDER, CHEVROLET MALIBU, FIAT CROMA, OPEL ASTRA G, SIGNUM, VECTRA B, VECTRA C, VECTRA C GTS, ZAFIRA A, ZAFIRA B 1.9-2.4 06.00-
numery OEM:
ALFA ROMEO      71739304
FIAT      71739304
OPEL      06 14 533
OPEL      6 14 533
VAUXHALL      24430296
CHEVROLET      24430296

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 206 712 TOPRAN w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.