Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 206 991 topran

Rolka napinająca paska wieloklinowego 206 991 TOPRAN

206 991 Rolka napinająca paska wieloklinowego TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

206 991

producent:

TOPRAN

Szerokość [mm] 25,4
średnica zewnętrzna [mm] 65
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
Materiał Tworzywo sztuczne
Powierzchnia gładki

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 206 991 TOPRAN

Napinacz paska wielorowkowego pasuje do: ALFA ROMEO 159, BRERA, GIULIETTA, MITO, SPIDER, FIAT 500L, BRAVO II, CROMA, DOBLO, DOBLO CARGO, DUCATO, FREEMONT, GRANDE PUNTO, LINEA, STILO 1.6D-2.0D 04.04-
numery OEM:
ALFA ROMEO      51758385
ALFA ROMEO      51773551
ALFA ROMEO      55184980
ALFA ROMEO      55190813
ALFA ROMEO      55202380
ALFA ROMEO      71743966
FIAT      51758385
FIAT      51773551
FIAT      55184980
FIAT      55190813
FIAT      55202380
FIAT      71743966
LANCIA      51758385
LANCIA      51773551
LANCIA      55184980
LANCIA      55190813
LANCIA      55202380
LANCIA      71743966
OPEL      63 40 557
VAUXHALL      55190813

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 206 991 TOPRAN w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.