Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka prowadząca » 302 419 topran

Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 302 419 TOPRAN

302 419 Rolka prowadząca pasek wieloklinowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

302 419

producent:

TOPRAN

Szerokość [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 60

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 302 419 TOPRAN

Rolka prowadząca pasek wielorowkowy pasuje do: CITROEN C1, C2, C3 I, C3 PLURIEL, C4, C4 I, C5 II, XSARA PICASSO, FORD C-MAX, C-MAX II, FIESTA V, FIESTA VI, FOCUS C-MAX, FOCUS II 1.4D/1.6D 10.01-
numery OEM:
CITROËN      5751 87
FORD      1 142 000
FORD      1 152 359
FORD      1 222 856
FORD      1 624 447
FORD      2S6119A216BA
FORD      2S6119A216BB
FORD      2S6119A216BC
FORD      2S6119A216CA
MAZDA      Y602 15 940
MAZDA      Y602 15 940A
PEUGEOT      5751 87
TOYOTA      13570 YV010
TOYOTA      SU001 A6771

Zastosowanie Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 302 419 TOPRAN w samochodach:

Rolka prowadząca paska wieloklinowego


Paski wielorowkowe synchronicznie przenoszą napęd z wału na najważniejsze elementy osprzętu silnika. Pasek powinien być prawidłowo napięty i odpowiednio poprowadzony. To zapewni bezpieczną pracę jednostki napędowej. Aby było to możliwe, konieczna jest obecność dodatkowych elementów współpracujących, takich jak rolki prowadzące.

Zadanie rolek prowadzących jest dwojakie. Po pierwsze właściwie prowadzą pasek, co utrzymuje go we właściwym torze pracy. Po drugie zaś, zwiększają kąt opasania. Celem tego zabiegu jest umożliwienie zazębienia się jak największej ilości zębów, czego efektem jest umożliwienie przenoszenia większych obciążeń silnika. Pomaga to również w ustalaniu długich sekcji w napędzie.

M.in. od rolek prowadzących zależy sprawność całego układu napędowego osprzętu silnika. Uszkodzenie rolki może doprowadzić do bardzo poważnych następstw. Zdarza się, że pasek zostaje wciągnięty do układu rozrządu i całkowicie zablokowany. Po czymś takim konieczne będzie przeprowadzenie gruntownego remontu silnika, co z pewnością będzie procesem kosztownym i czasochłonnym. Rolki prowadzące pasków wielorowkowych powinny być zatem elementem pochodzącym od renomowanych producentów.